Volvo

Editing, Online, Production, Sound, Vfx

The Volvo Experience ble først og fremst laget som en reklamefilm for kino og spesifikt for Colosseum kino. Sammen med Mindshare og Grey laget vi verdens største kino reklame. Til sammen dekker reklamefilmen en flate på 2732 kvadratmeter. Filmen vises i sitt rette element både på lerretet og i kuppelen og på Auromax lydanlegget.

Reklamefilmen viser en liten jente på biltur opp til hytta. I baksetet hører hun på lydbok og etterhvert begynner fantasien hennes å manifistere seg i landskapet utenfor. Som seer sitter du midt i denne handligen og du er selv passasjer i baksetet på bilen.

– Vi grep muligheten til å sette en av våre kjerneverdier, nemlig sikkerhet, inn i en spennende fortelling som foregår i spektakulært, norsk vinterlandskap og egner seg godt på verdens største visningsflate, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i Volvo Car Norway, Runa Vigdal-Hanssen..

Første visning av reklamefilmen var sammen med premieren til Tomb Raider der Lara Croft også kjører en Volvo XC40.

Deler av filmen ble skutt med 360 linse og tilrettelagt formatet i kuppelen. Lyden er et bærende element i kinosalen og det ble mixet for det spesielle AuroMax-lydformatet for å gi en maksimal lydopplevelse. Opplevelsen av filmen kan kun fåes ved å sitte i kinosalen, men vi har lagt ut det som vises på skjerm her. Vi laget også laget en Behind The Scenes film for spreding på flater utenfor kinoen.

  • Producer Morten Nagel

  • Line producer Annie Feldsott

  • Director David Berget

  • DOP Bastian Schiøtt

  • Edit David Berget / Magnus Evensen

  • Grade Raymond Gangstad

  • Online / vfx Henry Cummings

  • Sound Design Petter Fagelund